Προστατίτιδα

turp

Η προστατίτιδα είναι μια πάθηση που ταλαιπωρεί πολλούς άντρες όλων των ηλικιών. Αποτελεί την πιο συχνή ουρολογική πάθηση σε άντρες κάτω των 50 και την τρίτη πιο συχνή σε άντρες άνω των 50 μετά την καλοήθη υπερπλασία και τον καρκίνο του προστάτη. Διακρίνεται σε οξεία προστατίτιδα που είναι η πιο σπάνια (5%), χρόνια προστατίτιδα (65%) και σύνδρομο χρονίου πυελικού άλγους (35%). Ο πιο συχνός μικροοργανισμός που ενοχοποίειται είναι το κολοβακτηρίδιο  (E. Coli) και οι κύριες θεωρίες για τον τρόπο μετάdοσης είναι με παλινδρόμηση μολυσμένων ούρων εντός του προστάτη σε ασθενείς με δυσκολία στην ούρηση και με άνοδο των μικροβίων μέσω της ουρήθρας (κυρίως σε νεώτερους ασθενείς).

Παρακαλώ κάντε κλίκ στις παρακάτω ενότητες για περισσότερες πληροφορίες για κάθε μορφή προστατίτιδας.

Οξεια Προστατιτιδα

Η οξεία βακτηρικαή προστατίτιδα εμφανίζεται σε νέους άντρες μεταδιδόμενη κυρίως με τη σεξουαλική επαφή και σε μεγαλύτρους άντρες κυρίως συνοδεύοντας δυσκολία στην ούρηση. Ξεκινά χαρακτηριστικά με έντονο πυρετό, μεγάλη κακουχία, επιδείνωση της ούρησης, πόνο χαμηλά στην πλάτη και μεταξύ των ποδιών και ρίγος. Συνήθως η γενική ούρων και η καλλιέργεια είναι θετικές.

Η θεραπεία περιλαμβάνει απαραίτητα επίσκεψη στον ουρολόγο σας που θα σας δώσει την κατάλληλη αντιβίωσηαντιφλεγμονώδη και θα σας συστήσει ξεκούραση και λήψη άφθονων υγρών.

Χρονια Προστατιτιδα

Η χρόνια προστατίτιδα διακρίνεται σε βακτηριακή (όταν έχουμε ενδείξεις μόλυνσεις απο μικρόβιο) και σε μη βακτηριακή. Είναι μια πολύ σύνθετη και μη επαρκώς κατανοητή κατάσταση. Δυστυχώς είναι όμως αρκετά συχνή. Πιστεύεται πως περίπου ο μισός ανδρικός πληθυσμός κάποια στιγμή της ζωής τους παρουσιάζει συμπτώματα που θα μπορούσαν να είναι προστατίτιδα. Η αντιμετώπιση της με αντιβιωτικά είναι δύσκολη γιατί ο προστάτης απορροφά πολύ μικρό ποσοστό των περισσότερων αντιβιώσεων.

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι ποικίλα και πολλά να μην είναι καν κοντά στην περιοχή του προστάτη! Έτσι ασθενείς παρουσιάζονται με πόνο στην άκρη του πέους ή στον πρωκτό. Αλλά συμπτώματα είναι δυσκολία στην ούρηση, συχνουρία και νυχτουρία.

Η θεραπεία είναι πολύ δύσκολη και συνήθως μακροχρόνια. Περιλαμβάνει αντιβίωση, αντιφλεγμονώδη, α-αναστολείς (φάρμακα που διευκολύνουν την ούρηση). Άλλες χρήσιμες θεραπευτικές επιλογές έιναι το προστατικόμασάζ (απο ουρολόγο), τα θερμά εδρεόλουτρα και η εκσπερμάτιση τουλάχιστον κάθε τρεις μέρες για απομάκρυνση του προστατικού υγρού και αποσυμφόρηση των προστατικών πόρων.

Σύνδρομο Χρονίου Πυελικού Άλγους (Σ.Χ.Π.Α.)

Το Σ.Χ.Π.Α (Σύνδρομο Χρονίου Πυελικού Άλγους) παλαιότερα λεγόταν προστατοδυνία. Πρόκειται για μια πάθηση με παρόμοια συμπτώματα με αυτά της χρόνιας προστατίτιδας αλλά χωρίς την παρουσία πυουρίας ή βακτηριουρίας, δηλαδή χωρίς την παρουσία κάποιας μόλυνσης.

Τα συμπτώματα είναι κι εδώ τα ίδια με δυσκολία στην ούρηση, δυσουρία, συχνουρία και ασαφή ενόχλησηστην περιοχή κάτω απο τους όρχεις.

Η θεραπεία είναι πολύ δύσκολη και χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Γενικές διατιτικές οδηγίες για αποφυγή καυτερών φαγητών, αλκοόλ και καφείνης φαίνεται να βοηθούν λίγο. Όπως και στις άλλες μορφές προστατίτιδας, η συχνή εκσπερμάτιση και το προστατικό μασάζ φαίνονται επίσης να βοηθούν. Πολλές φορές χρειάζεται η συνδρομή κι άλλων ειδικοτήτων όπως γιατρών πόνου, φυσιοθεραπευτών και ψυχολόγων.