Βιογραφικό   Επεμβάσεις   Ιατρείο   Νέα   Επικοινωνία   Βίντεο
Κυστίτιδα: Μορφές, συμπτώματα, θεραπεία

Κυστίτιδα

Η κυστίτιδα είναι μια μορφή ουρολοίμωξης που αφορά την ουροδόχο κύστη. Αυτό συμβαίνει όταν τα ούρα, που είναι άσηπτα(μη μολυσμένα) σε φυσιολογικές συνθήκες, μολυνθούν απο μικρόβια που εισέρχονται σχεδόν πάντα απο την ουρήθρα. Τότε το εσωτερικό της ουροδόχου κύστης ερεθίζεται, κοκκινίζει και αρχίζει να προκαλεί συμπτώματα.

Η κυστίτιδα με την κλασσική οξεία βακτηριακή της μορφή είναι πιο συχνή στις γυναίκες λόγω του μικρότερου μήκους της ουρήθρας τους αλλά και της πιο στενής γειτνίασης της με τον πρωκτό. Οι ηλικίες που προσβάλλονται πιο συχνά είναι οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας καθώς η σεξουαλική επαφή οδηγεί σε ευκολότερη άνοδο των μικροβίων μέσω της ουρήθρας. Το πιο συχνά ενοχοποιούμενο βακτήριο ειναι το κολοβακτηρίδιο ή E. Coli στο 90% των περιπτώσεων.

Προδιαθέσικοι παράγοντες για κυστίτιδα είναι εκτός απο τη σεξουαλική επαφή, η είσοδος ξένων σωμάτων στην κύστη (καθετήρες, ουρολογικά εργαλεία), η εγκυμοσύνη, ο σακχαρώδης διαβήτης και η υπερπλασία του προστάτη.

Τα συμπτώματα συνήθως είναι:

• Πόνος κατά την ούρηση
  • Συχνουρία
  • Επιτακτική ούρηση και νυχτουρία
  • Αίμα στα ούρα
  • Θολά και δύσοσμα ούρα

Η διάγνωση γίνεται απο τον ουρολόγο με την λήψη του ιστορικού και την κλινική εξέταση. Η γενική ούρων και η καλλιέργεια είναι συνηθως θετικές.

Η θεραπεία περιλαμβάνει την άφθονη λήψη υγρών, τη χρήση προφυλακτικού, την ούρηση κάθε φορά μετά απο σεξουαλική επαφή, την (αμφιλεγόμενη) λήψη χυμού απο κράνα και ,αν το κρίνει ο γιατρός, σας τη λήψη αντιβίωσης. Η αντιβίωση σε μια ασθενή με κυστίτιδα για πρώτη φορά είναι μόνο για τρεις μέρες συνήθως. Σε περίπτωση υποτροπιάζουσας ουρολοίμωξης αυξάνεται η διάρκεια της αντιβιοτικής αγωγής μέχρι και για δάστημα 6 μηνών σε ειδική χαμηλή δόση.

Άλλες σπανιότερες μορφές κυστίτιδας:

• Διάμεση κυστίτιδα: Σπάνια αλλά πολύ δύσκολη στη θεραπεία της μορφή η οποία έχει όλα τα συμπτώματα της κυστίτιδας αλλά δεν εντοπίζεται υπεύθυνο μικρόβιο. Η διάγνωση της γίνεται "εξ αποκλεισμού" άλλων μορφών κυστίτιδας. Η θεραπεία της είναι πολύ δύσκολη και περιλαμβάνει διατροφικές οδηγίες (αποφυγή αλκοόλ, καφέ, σόδας, χυμών κα), παυσίπονα και διάφορα σκευάσματα για ενδοκυστική έγχυση.
  • Μετακτινική Κυστίτιδα: Επίσης σπάνια μορφή κυστίτιδας που εμφανίζεται μετά απο ακτινοβολία στην περιοχή της λεκάνης για θεραπεία όγκων της περιοχής (προστάτης, παχύ έντερο). Προκαλεί συμπτώματα συχνουρίας, επιτακτικότητας κα και η θεραπεία της περιλαβάνει παυσίπονα, σπασμολυτικά και κάποιες φορές ενέσεις Botox ενδοκυστικά.
  • Αιμορραγική Κυστίτιδα: Αποτελεί σπάνια επιπλοκή χημειοθεραπείας, ακτινοθεραπείας ή και κάποιων ειδικών (ευτυχώς πολύ σπάνιων) ιώσεων σε μικρά παιδιά. Η αντιμετώπιση είναι αιτιολογική με διακοπή της θεραπείας, αντιμετώπιση της ίωσης και πλύσεις της κύστεως προς αντιμετώπιση της αιμορραγίας.

2014
Καλοκαιρινές διακοπές: Το ιατρείο θα παραμείνει κλειστό από 21 έως 23 Ιούλιο, και από 4 έως 20 Αυγ, 2014
2014
Προστάτης και τριχομονάδα: Υπάρχει σχέση μεταξύ των «επικίνδυνων αποστολών» στο σεξ και της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου του προστάτη; Μάθετε περισσότερα εδώ